Passa al contingut principal

Cotxe hidrogen

 

Cotxe hidrogen


    Historia:

        El cotxe d'hidrogen és un nou tipus de cotxe en el qual la gent treballa des de fa molt de temps. Van començar a pensar en utilitzar l'hidrogen com a combustible per als cotxes fa molt de temps, però van trigar un temps a esbrinar com fer-ho funcionar. Finalment, a finals del 1900, van fer les primeres versions de cotxes d'hidrogen per mostrar com podien funcionar.

        En els últims anys, els científics han fet grans millores a les piles de combustible d'hidrogen, que són les que fan que funcionin els cotxes d'hidrogen. Aquestes piles de combustible transformen l'hidrogen i l'oxigen en electricitat, i l'únic que fabriquen és aigua. Com que aquestes piles de combustible han millorat funcionant bé i no s'han trencat, més gent comença a pensar que els cotxes d'hidrogen podrien ser una bona opció en lloc dels cotxes que funcionen amb gas o electricitat.

        Algunes companyies d'automòbils han començat a vendre cotxes que funcionen amb hidrogen. Aquests cotxes no contaminen l'aire i poden arribar tan lluny com els cotxes normals, però encara no són gaire habituals perquè són cars i encara no hi ha molts llocs on omplir-los d'hidrogen.

    Funcionament:

        El funcionament d'un cotxe de hidrogen es basa en una tecnologia anomenada "pila de combustible".

       Producció d'hidrogen: el cotxe necessita hidrogen per funcionar, i aquest hidrogen es fa amb diferents fonts d'energia com l'aigua, el gas natural o les energies renovables. L'objectiu és aconseguir hidrogen pur que es pugui emmagatzemar i utilitzar com a combustible.

        Emmagatzematge d'hidrogen: l'hidrogen obtingut es posa en dipòsits especials del cotxe anomenats dipòsits de combustible. Aquests dipòsits han de contenir l'hidrogen a alta pressió perquè és un gas lleuger i ocupa molt poc espai quan es comprimeix.

                Pila de combustible: l'hidrogen dels dipòsits va a la pila de combustible del cotxe. A la pila de combustible, l'hidrogen es barreja amb l'oxigen de l'aire per produir electricitat. Aquesta electricitat alimenta els motors del cotxe, que fan que les rodes es moguin i ajuden el cotxe.

        Generació d'electricitat: quan l'hidrogen i l'oxigen es barregen a la pila de combustible, es produeix electricitat. Aquesta electricitat fa funcionar els motors del cotxe, que canvien l'energia elèctrica en moviment per moure el cotxe. 

        Escapament: l'únic que surt d'aquest procés és el vapor d'aigua. Això fa que els cotxes d'hidrogen siguin molt nets i bons per al medi ambient.

    Opinió personal:

        Els cotxes d'hidrogen son molt bons ja que ajuden a fer l'aire més net i ser bons per al medi ambient. Poden ser especialment útils per a cotxes que necessiten recórrer llargues distàncies o per a camions grans. Pero encara haurem de esperar ja que els costos d'aquests cotxes son molt elevats, ja que son una cosa molt nova.

 



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Cotxe de benzina o Otto

Cotxe de benzina o Otto          Historia:      Origen: Els cotxes de gasolina, també coneguts com a cotxes Otto o cotxes explosius, es van originar a finals del segle XIX. L'inventor alemany Nikolaus Otto va patentar el motor de combustió interna el 1876. El motor funcionava amb gasolina i va ser una innovació clau en el desenvolupament dels automòbils moderns. Tanmateix, el primer model era rudimentari i tenia un rendiment limitat.      Millores de Karl Benz: un altre inventor alemany, Karl Benz, va ser el primer a desenvolupar el cotxe de gasolina. El 1885, va patentar el cotxe de tres rodes de gasolina, el primer vehicle propulsat per un motor de combustió interna. Aquest cotxe va marcar l'inici de la indústria de l'automòbil i va establir les bases del futur del transport personal.       Contribucions d'altres inventors: després de l'avenç de Benz, altres inventors i empreses van continuar millorant i perfec...

Cotxe dièsel

Cotxe dièsel      Historia:           Origen: Els cotxes dièsel es van originar a finals del segle XIX, quan l'inventor alemany Rudolf Diesel va desenvolupar un motor dièsel. Diesel va patentar el seu motor el 1892, introduint una nova tecnologia que utilitzava la compressió d'aire per encendre el combustible en lloc d'una espurna elèctrica com un motor de gasolina. Aquesta innovació va donar lloc a la creació de cotxes dièsel, reconeguts per la seva eficiència i potència.           Millores i desenvolupaments: Després de la patent del motor dièsel, els fabricants d'automòbils van començar a experimentar amb motors dièsel per a turismes. Els motors dièsel s'utilitzaven originàriament en vehicles pesats i industrials, però amb el pas del temps es van anar millorant i adaptant per al seu ús en cotxes particulars. Els avenços en la tecnologia del combustible i l'eficiència dels motors dièsel han fet que aquest tipus...

Maquina de vapor

Maquina de vapor. Historia:      Orígens: Al segle XVII l'inventor britànic Thomas Savery va patentar el 1698 una màquina de vapor per treure aigua de les mines. Però, la seva estructura no era eficient i tenia problemes de seguretat.      Thomas Newcomen: El 1712, Thomas Newcomen va perfeccionar el disseny de Savery i va desenvolupar una màquina de vapor més útil i eficaç. El seu motor de vapor va ser principalment utilitzat per extreure aigua de les mines de carbó.      Contribucions de James Watt: Cap al final del segle XVIII, l'enginyer escocès James Watt va perfeccionar encara més el motor de vapor. El 1769, va patentar una versió millorada amb un mecanisme de doble acció, la qual cosa la feia més eficient i versàtil. La màquina de vapor de Watt es va convertir en el motor principal de la Revolució Industrial, donant impuls a fàbriques, locomotores i vaixells.      La Revolució Industrial va ser impactada per la invenció d...