Passa al contingut principal

Cotxe dièsel


Cotxe dièsel


    Historia:

        Origen: Els cotxes dièsel es van originar a finals del segle XIX, quan l'inventor alemany Rudolf Diesel va desenvolupar un motor dièsel. Diesel va patentar el seu motor el 1892, introduint una nova tecnologia que utilitzava la compressió d'aire per encendre el combustible en lloc d'una espurna elèctrica com un motor de gasolina. Aquesta innovació va donar lloc a la creació de cotxes dièsel, reconeguts per la seva eficiència i potència.

        Millores i desenvolupaments: Després de la patent del motor dièsel, els fabricants d'automòbils van començar a experimentar amb motors dièsel per a turismes. Els motors dièsel s'utilitzaven originàriament en vehicles pesats i industrials, però amb el pas del temps es van anar millorant i adaptant per al seu ús en cotxes particulars. Els avenços en la tecnologia del combustible i l'eficiència dels motors dièsel han fet que aquest tipus de vehicle sigui popular com a opció econòmica i d'alt rendiment.

    Popularitat: Els vehicles dièsel es van fer populars a Europa als anys 70 i 80, principalment per la seva eficiència de combustible i durabilitat. Molts fabricants van començar a oferir models dièsel als seus catàlegs, i molts consumidors van triar aquest tipus de cotxe com a alternativa als vehicles de gasolina.

    Impacte i crítiques: Malgrat l'eficiència del combustible dels vehicles dièsel, les seves emissions contaminants, especialment les partícules fines i els òxids de nitrogen, han estat controvertides. Això ha donat lloc a regulacions més estrictes sobre les emissions dels vehicles dièsel a molts països i ha encoratjat el desenvolupament de tecnologies alternatives de propulsió més netes.

    Funcionament:
        
        El funcionament d'un motor diesel es basa en un cicle termodinàmic anomenat cicle diesel, que es compon de quatre etapes: admissió, compressió, expansió i escape.

            Asmissió: Durant aquesta etapa, l'aire entra a la cambra de combustió del motor. Encara no s'ha barrejat amb combustible en aquest moment perquè els motors dièsel són motors d'encesa automàtica que utilitzen aire comprimit per encendre.

            Compressió: Un cop l'aire entra a la cambra de combustió, el pistó puja, comprimint l'aire a alta pressió i temperatura. Aquesta compressió fa que l'aire sigui molt calent, preparant-lo per a l'encesa del combustible.

            Expanció: Un cop el combustible s'encén, es crea una explosió controlada que impulsa el pistó cap avall. Aquest moviment converteix l'energia de la combustió en energia mecànica, que s'utilitza per moure el cotxe.

            Escape: Finalment, els gasos de combustió són expulsats de la cambra de combustió a través de les vàlvules d'escapament quan el pistó retorna a la part superior de la seva cursa. Aquests gasos són llavors enviats pel sistema d'escapament fora del cotxe.

    Opinió personal:
        
        Crec que aquest es el motor que mes ha revolucionat la industria, ja que actualment la gran part dels cotxes son de diesel cosa que fa que es converteixi en el motor mes utilitzat, tot i aixo hi ha alguns problemes com les emissions que produeix i per aixo encara hi ha opicions mes correctes o mes bones.



        

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Cotxe de benzina o Otto

Cotxe de benzina o Otto          Historia:      Origen: Els cotxes de gasolina, també coneguts com a cotxes Otto o cotxes explosius, es van originar a finals del segle XIX. L'inventor alemany Nikolaus Otto va patentar el motor de combustió interna el 1876. El motor funcionava amb gasolina i va ser una innovació clau en el desenvolupament dels automòbils moderns. Tanmateix, el primer model era rudimentari i tenia un rendiment limitat.      Millores de Karl Benz: un altre inventor alemany, Karl Benz, va ser el primer a desenvolupar el cotxe de gasolina. El 1885, va patentar el cotxe de tres rodes de gasolina, el primer vehicle propulsat per un motor de combustió interna. Aquest cotxe va marcar l'inici de la indústria de l'automòbil i va establir les bases del futur del transport personal.       Contribucions d'altres inventors: després de l'avenç de Benz, altres inventors i empreses van continuar millorant i perfec...

Maquina de vapor

Maquina de vapor. Historia:      Orígens: Al segle XVII l'inventor britànic Thomas Savery va patentar el 1698 una màquina de vapor per treure aigua de les mines. Però, la seva estructura no era eficient i tenia problemes de seguretat.      Thomas Newcomen: El 1712, Thomas Newcomen va perfeccionar el disseny de Savery i va desenvolupar una màquina de vapor més útil i eficaç. El seu motor de vapor va ser principalment utilitzat per extreure aigua de les mines de carbó.      Contribucions de James Watt: Cap al final del segle XVIII, l'enginyer escocès James Watt va perfeccionar encara més el motor de vapor. El 1769, va patentar una versió millorada amb un mecanisme de doble acció, la qual cosa la feia més eficient i versàtil. La màquina de vapor de Watt es va convertir en el motor principal de la Revolució Industrial, donant impuls a fàbriques, locomotores i vaixells.      La Revolució Industrial va ser impactada per la invenció d...