Passa al contingut principal

Maquina de vapor


Maquina de vapor.

Historia:

    Orígens: Al segle XVII l'inventor britànic Thomas Savery va patentar el 1698 una màquina de vapor per treure aigua de les mines. Però, la seva estructura no era eficient i tenia problemes de seguretat.

    Thomas Newcomen: El 1712, Thomas Newcomen va perfeccionar el disseny de Savery i va desenvolupar una màquina de vapor més útil i eficaç. El seu motor de vapor va ser principalment utilitzat per extreure aigua de les mines de carbó.

    Contribucions de James Watt: Cap al final del segle XVIII, l'enginyer escocès James Watt va perfeccionar encara més el motor de vapor. El 1769, va patentar una versió millorada amb un mecanisme de doble acció, la qual cosa la feia més eficient i versàtil. La màquina de vapor de Watt es va convertir en el motor principal de la Revolució Industrial, donant impuls a fàbriques, locomotores i vaixells.

    La Revolució Industrial va ser impactada per la invenció de la màquina de vapor, la qual va canviar la indústria, l'agricultura i el transport. Va minimitzar els costos de trasllat i va agilitzar el procés d'urbanització. La Revolució Industrial va suposar un canvi essencial en la societat, l'economia i la tecnologia.

    Funcionament:

    1r Escalfament de l'aigua: El primer pas es l'escalfament de l'aigua. L'aigua esta a una caldera conectada a una font de calor, fusta, carbó i mes tard petroli. L'aigua s'escalfa molt generant vapor a alta pressió.

    2n Expenció del vapor: Aquest vapor es dirigeix cap a un cilindre on hi ha un pistó, aquest vapor empeny el pistó cap avall generant una força que es pot utilitzar per fer un esforç mecanic.

    3r Es repeteix aquest proces.

    Aquest moviment es pot utilitzar per alimentar una varietat de màquines i dispositius, des de locomotores i vaixells fins a maquinària industrial en fàbriques.

    Opinió personal:

Crec que aquest invent ha estat molt important per la humanitat ja que es la base de tots els motors i cotxes existents avui en dia, tot i aixó el diseny encara tenia coses a millorar i a canviar.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Cotxe de benzina o Otto

Cotxe de benzina o Otto          Historia:      Origen: Els cotxes de gasolina, també coneguts com a cotxes Otto o cotxes explosius, es van originar a finals del segle XIX. L'inventor alemany Nikolaus Otto va patentar el motor de combustió interna el 1876. El motor funcionava amb gasolina i va ser una innovació clau en el desenvolupament dels automòbils moderns. Tanmateix, el primer model era rudimentari i tenia un rendiment limitat.      Millores de Karl Benz: un altre inventor alemany, Karl Benz, va ser el primer a desenvolupar el cotxe de gasolina. El 1885, va patentar el cotxe de tres rodes de gasolina, el primer vehicle propulsat per un motor de combustió interna. Aquest cotxe va marcar l'inici de la indústria de l'automòbil i va establir les bases del futur del transport personal.       Contribucions d'altres inventors: després de l'avenç de Benz, altres inventors i empreses van continuar millorant i perfec...

Cotxe dièsel

Cotxe dièsel      Historia:           Origen: Els cotxes dièsel es van originar a finals del segle XIX, quan l'inventor alemany Rudolf Diesel va desenvolupar un motor dièsel. Diesel va patentar el seu motor el 1892, introduint una nova tecnologia que utilitzava la compressió d'aire per encendre el combustible en lloc d'una espurna elèctrica com un motor de gasolina. Aquesta innovació va donar lloc a la creació de cotxes dièsel, reconeguts per la seva eficiència i potència.           Millores i desenvolupaments: Després de la patent del motor dièsel, els fabricants d'automòbils van començar a experimentar amb motors dièsel per a turismes. Els motors dièsel s'utilitzaven originàriament en vehicles pesats i industrials, però amb el pas del temps es van anar millorant i adaptant per al seu ús en cotxes particulars. Els avenços en la tecnologia del combustible i l'eficiència dels motors dièsel han fet que aquest tipus...