Passa al contingut principal

Cotxe de benzina o Otto


Cotxe de benzina o Otto

    


    Historia:

    Origen: Els cotxes de gasolina, també coneguts com a cotxes Otto o cotxes explosius, es van originar a finals del segle XIX. L'inventor alemany Nikolaus Otto va patentar el motor de combustió interna el 1876. El motor funcionava amb gasolina i va ser una innovació clau en el desenvolupament dels automòbils moderns. Tanmateix, el primer model era rudimentari i tenia un rendiment limitat.

    Millores de Karl Benz: un altre inventor alemany, Karl Benz, va ser el primer a desenvolupar el cotxe de gasolina. El 1885, va patentar el cotxe de tres rodes de gasolina, el primer vehicle propulsat per un motor de combustió interna. Aquest cotxe va marcar l'inici de la indústria de l'automòbil i va establir les bases del futur del transport personal. 

    Contribucions d'altres inventors: després de l'avenç de Benz, altres inventors i empreses van continuar millorant i perfeccionant el vehicle de gasolina. Empreses com Daimler i Ford van introduir nous models més eficients i més adequats per al públic, fent una gran contribució a la popularitat dels cotxes Otto.

    Impacte en la societat i l'economia: la invenció dels cotxes de gasolina ha canviat fonamentalment els viatges i l'estil de vida de les persones. Obre la porta a la mobilitat personal, fent més fàcil i ràpid els desplaçaments urbans i interurbans. També té un impacte important en l'economia, impulsant la indústria de l'automoció i creant nous llocs de treball.

    

    Funcionament:

    Cicle de quatre temps: els motors de combustió interna dels cotxes de gasolina funcionen en un cicle de quatre temps, conegut com a cicle Otto. Aquest cicle consta de quatre etapes: admissió, compressió, explosió i escapament.

        Admissió: En la primera etapa, la vàlvula d'admissió s'obre i el pistó baixa al cilindre, aspirant una barreja de gasolina i aire.

        Compressió: després de l'admissió, la vàlvula d'admissió es tanca i el pistó torna a pujar al cilindre, comprimint la barreja de gasolina i aire. Aquesta compressió augmenta la pressió i la temperatura de la mescla, preparant-la per a la combustió.

        Explosió (o combustió): quan el pistó està a la màxima compressió, la bugia produeix una espurna elèctrica que encén la mescla comprimida de gasolina i aire. Aquesta combustió crea una explosió que empeny el pistó cap avall amb força.

        Escapament: Finalment, la vàlvula d'escapament s'obre i el pistó puja per expulsar els gasos d'escapament generats durant la combustió. Aquest procés prepara el cilindre per a un nou cicle.

    Moviment del pistó: L'energia generada per la combustió fa moure el pistó cap avall dins del cilindre. Aquest moviment rotatiu és transmès a través del cigonyal, que converteix el moviment lineal del pistó en moviment de rotació. Aquesta rotació és finalment transmesa a les rodes del cotxe a través de la transmissió, permetent que el cotxe es mogui.


    Opinió personal:

        Personalment crec que aquest motor ha estat un dels que mes ha canviat la forma de crear els motors i tot i els grans avanços que s'han fet el cotxe de benzina segueix sent molt funcional i utilitzat.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Cotxe dièsel

Cotxe dièsel      Historia:           Origen: Els cotxes dièsel es van originar a finals del segle XIX, quan l'inventor alemany Rudolf Diesel va desenvolupar un motor dièsel. Diesel va patentar el seu motor el 1892, introduint una nova tecnologia que utilitzava la compressió d'aire per encendre el combustible en lloc d'una espurna elèctrica com un motor de gasolina. Aquesta innovació va donar lloc a la creació de cotxes dièsel, reconeguts per la seva eficiència i potència.           Millores i desenvolupaments: Després de la patent del motor dièsel, els fabricants d'automòbils van començar a experimentar amb motors dièsel per a turismes. Els motors dièsel s'utilitzaven originàriament en vehicles pesats i industrials, però amb el pas del temps es van anar millorant i adaptant per al seu ús en cotxes particulars. Els avenços en la tecnologia del combustible i l'eficiència dels motors dièsel han fet que aquest tipus...

Maquina de vapor

Maquina de vapor. Historia:      Orígens: Al segle XVII l'inventor britànic Thomas Savery va patentar el 1698 una màquina de vapor per treure aigua de les mines. Però, la seva estructura no era eficient i tenia problemes de seguretat.      Thomas Newcomen: El 1712, Thomas Newcomen va perfeccionar el disseny de Savery i va desenvolupar una màquina de vapor més útil i eficaç. El seu motor de vapor va ser principalment utilitzat per extreure aigua de les mines de carbó.      Contribucions de James Watt: Cap al final del segle XVIII, l'enginyer escocès James Watt va perfeccionar encara més el motor de vapor. El 1769, va patentar una versió millorada amb un mecanisme de doble acció, la qual cosa la feia més eficient i versàtil. La màquina de vapor de Watt es va convertir en el motor principal de la Revolució Industrial, donant impuls a fàbriques, locomotores i vaixells.      La Revolució Industrial va ser impactada per la invenció d...