Passa al contingut principal

Cotxe elèctric

 

Cotxe elèctric


    Historia:

            El cotxe elèctric es va pensar i es va provar per primera vegada al 1800. Persones com Thomas Davenport i Robert Anderson van ajudar a crear els primers cotxes elèctrics que estaven disponibles per a la gent normal per utilitzar-los a finals del 1800 i principis del 1900.


En el passat, es van inventar els cotxes elèctrics, però no eren tan populars com els cotxes que utilitzaven gasolina. Això va ser perquè les bateries i altres coses necessàries per als cotxes elèctrics eren difícils de trobar. Però més tard, la gent va començar a preocupar-se més pel medi ambient i no fer servir tant petroli, així que es va tornar a interessar pels cotxes elèctrics.

Els cotxes elèctrics han tornat a ser populars perquè la gent està preocupada pel canvi climàtic i la contaminació. Empreses com Tesla i Nissan estan fabricant cotxes elèctrics que són més ràpids, poden anar més lluny i són més fàcils de carregar.

Els cotxes elèctrics actuals utilitzen bateries especials i altres coses interessants per emmagatzemar i donar energia. Els motors d'aquests cotxes també són molt bons i tenen sistemes intel·ligents que els ajuden a utilitzar millor l'energia. A causa de totes aquestes millores, els cotxes elèctrics són ara una bona opció per a molta gent.

    Funcionament:

        El funcionament d'un cotxe elèctric es basa en el principi de la propulsió elèctrica mitjançant l'ús de bateries i motors elèctrics.

        El cotxe elèctric funciona amb una bateria especial que es pot recarregar amb electricitat. La bateria està connectada al motor del cotxe a través d'un circuit elèctric, que controla la velocitat que pot anar el cotxe.

        El controlador del motor ajuda a gestionar la potència que va al motor per assegurar-se que el cotxe funciona de manera eficient. Quan el cotxe frena, també pot generar electricitat per ajudar a recarregar la bateria. 

        La bateria es pot recarregar en diferents llocs, com ara estacions de recàrrega o a casa, i el temps que triga a carregar-se depèn del tipus de bateria i de la quantitat d'energia disponible.

    Opinió personal:

        Crec que aquests són molt bons cotxes pel medi ambient, és un dels invents més revolucionaris de les últimes dècades però crec que encara té coses a polir i a millorar per això crec que en un futur sera la millor opció de compra.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Cotxe de benzina o Otto

Cotxe de benzina o Otto          Historia:      Origen: Els cotxes de gasolina, també coneguts com a cotxes Otto o cotxes explosius, es van originar a finals del segle XIX. L'inventor alemany Nikolaus Otto va patentar el motor de combustió interna el 1876. El motor funcionava amb gasolina i va ser una innovació clau en el desenvolupament dels automòbils moderns. Tanmateix, el primer model era rudimentari i tenia un rendiment limitat.      Millores de Karl Benz: un altre inventor alemany, Karl Benz, va ser el primer a desenvolupar el cotxe de gasolina. El 1885, va patentar el cotxe de tres rodes de gasolina, el primer vehicle propulsat per un motor de combustió interna. Aquest cotxe va marcar l'inici de la indústria de l'automòbil i va establir les bases del futur del transport personal.       Contribucions d'altres inventors: després de l'avenç de Benz, altres inventors i empreses van continuar millorant i perfec...

Cotxe dièsel

Cotxe dièsel      Historia:           Origen: Els cotxes dièsel es van originar a finals del segle XIX, quan l'inventor alemany Rudolf Diesel va desenvolupar un motor dièsel. Diesel va patentar el seu motor el 1892, introduint una nova tecnologia que utilitzava la compressió d'aire per encendre el combustible en lloc d'una espurna elèctrica com un motor de gasolina. Aquesta innovació va donar lloc a la creació de cotxes dièsel, reconeguts per la seva eficiència i potència.           Millores i desenvolupaments: Després de la patent del motor dièsel, els fabricants d'automòbils van començar a experimentar amb motors dièsel per a turismes. Els motors dièsel s'utilitzaven originàriament en vehicles pesats i industrials, però amb el pas del temps es van anar millorant i adaptant per al seu ús en cotxes particulars. Els avenços en la tecnologia del combustible i l'eficiència dels motors dièsel han fet que aquest tipus...

Maquina de vapor

Maquina de vapor. Historia:      Orígens: Al segle XVII l'inventor britànic Thomas Savery va patentar el 1698 una màquina de vapor per treure aigua de les mines. Però, la seva estructura no era eficient i tenia problemes de seguretat.      Thomas Newcomen: El 1712, Thomas Newcomen va perfeccionar el disseny de Savery i va desenvolupar una màquina de vapor més útil i eficaç. El seu motor de vapor va ser principalment utilitzat per extreure aigua de les mines de carbó.      Contribucions de James Watt: Cap al final del segle XVIII, l'enginyer escocès James Watt va perfeccionar encara més el motor de vapor. El 1769, va patentar una versió millorada amb un mecanisme de doble acció, la qual cosa la feia més eficient i versàtil. La màquina de vapor de Watt es va convertir en el motor principal de la Revolució Industrial, donant impuls a fàbriques, locomotores i vaixells.      La Revolució Industrial va ser impactada per la invenció d...